SPORTOS, EMELT VITARÁK

 

A Suzuki 4x4 Club műhelyében nagy szakmai hozzáértéssel és a megvalósításhoz szükséges profi felszereltséggel készültek és készülnek a mai napig Samurai átalakítások, versenyautó (trophy, trial) építések, optikai és teljesítményben mérhető tuningolások. Több mint öt éve szembesültek először a klub szakemberei az átépítés nehézségeivel, mígnem megtalálták az optimálisan működő, biztonságos és egyben esztétikus megoldást. Azt azért túlzás lenne állítani, hogy ezek a műveletek ma már szinte rutinszerűen működnek, mivel minden autó és annak tulajdonosa más és más igényeket támaszt, de az alapok a Samuraiok építéséhez  több éves tapasztalaton nyugszanak, külföldi szakirodalom alapján a saját fejlesztésekkel párosulva kikristályosodtak, letisztultak. De mi a helyzet a Vitarákkal? Nos, örömmel számolhatunk be arról, hogy elkészültek és ami ettől sokkal fontosabb, sikeresen futnak, az emelt és megerősített futóművel a klubban átépített Vitarák!

A munkálatok a szakirodalom áttekintésével, a szükséges gyári alkatrészek beszerzésével, mérésekkel és próbafutásokkal kezdődtek. Mi ebben a különleges? Így semmi, annak, aki képes és hajlandó megfizetni a több mint 2000 Eurós (kb. 500.000 Ft) anyagköltséget. A firmány abban van, hogy miként lehet a gyári módosítással szinte egyenértékű, ám a hazai pénztárcának megfelelve mindezt biztonságosan megvalósítani! Hogyan és milyen hazai alkatrészgyártókkal lehet a költségeket a töredékére csökkentve, azonos eredményt elérni.

Sőt, sikerült elérni azt is, hogy ki-ki a saját pénztárcájának megfelelően választhat a módosítás mértékéről. Azaz az úgynevezett „alapemeléstől”, ami a gépjármű állapotától függően kb. 60-80 ezer forintba kerül, a teljes átépítésig, – ami érinti a lökhárítók átalakításától a body liften át a nyomtáv- és karosszéria szélesítést, differenciálzár beépítését, a kipufogórendszer módosítását, stb. – ám ez már az előző összeg többszöröse is lehet.

Természetesen a meghatározó alkatrészek - pl. lengéscsillapítók – rögzítő elemek, továbbra is külföldi, gyári termékek, de a speciális méretű és erősségű spirál rugók, csavarok, gumi- és szilentalkatrészek, tartófülek, merevítők és egyebek, hazai gyártásúak. A felsoroltak egyben jelzik azt is, hogy mik kerülnek átalakításra a Vitara emelésnél a külön az erre a célra használt célszerszámok segítségével.

     

A Suzuki 4x4 Club műhelyéből kikerült módosított Vitarák a közúton „elveszítették” az alapbetegségnek tekinthető billegésüket. Az autó hosszanti és kereszt irányban is stabilan, keményen viselkedik, megtartva a típusra jellemző kényelemérzetet. A fékek jobban érzékelhetőek, biztonságosabb hatást keltenek az autó vezetőjének. Terepen, már az alapemelésnél jól érezhető a jobb kapaszkodóképesség, a talaj egyenetlenségeit terepjárósan küzdi le a futómű és nem kell összeszorított foggal izgulni egy-egy magasabb, kiálló buckán való áthajtáskor sem. A módosítás lehetővé teszi a nagyobb méretű gumik biztonságos használatát is. Röviden: a telekjárónak minősíthető Vitara terepjárósan viselkedik a nehezebb útviszonyok közepette is! S talán nem mellékes az sem, hogy az így átalakított jármű megjelenése esztétikus, szép és tulajdonosáról igényességet sugároz!